نوشته شده توسط : چای سبز

از مهمترین خواص چای سبز با نعناع کاهش وزن می باشد .
نوشیدن چای سبز با نعناع سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بدن کالری ببیشتری می سوزاند . کاتچین موجود در چای سبز با نعناع به سوزاندن کالری کمک بسیاری می کند.
همچنین باعث افزایش انرژی می شود.

چای سبز نعنا 250 گرم دوغزال
نوشیدن چای سبز با نعناع به بیماران دیابتی کمک بسیاری می کند.

نعناع ضد التهاب ٬ ضد اسپاسم و تنگ کننده عروق می باشد . نوشیدن چای سبز با نعناع کمک می کند اکسیژن بیشتری به مغز برسد و مانع از تجمع لاکتات در مغز می شود .

نوشیدن چای سبز با نعناع به حالت تهوع و سردرد کمک می کند و مانند یک آرام بخش عمل می کند و باعث کاهش درجه حرارت بدن ناشی از التهاب می شود .
 
چای سبز با نعناع برای بیماران مبتلا به آسم نیز مفید می باشد ٬ نعناع باعث بازشدن مجاری بینی و گلو شده و تنفس برای فرد راحت تر می شود .

نعناع برای پوست نیز مفید می باشد و باعث می شود خارش پوست کمتر شده و جوش های صورت نیز کمتر شود زیرا عفونت زیر پوستی را کاهش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

وعی چای سبز چینی به نام لانگ جینگ

ازلحاظ سنتی، چای بر اساس درجه و دوره تخمیر شدن (اکسیداسیون) برگ‌ها، به گروه‌های زیر طبقه‌بندی می‌شود:

چای سبز 500 گرم نادری

چای سفید: برگ‌های تازه (جوانه‌ها) که تحت عمل [اکسیداسیون] قرار نگرفته‌اند؛ شکوفه‌های چای را برای جلوگیری از تشکیل سبزینه (کلروفیل) از نور خورشید می‌توان دور نگه داشت. چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید می‌شود و می‌تواند از همان نوع چای که با روش‌های دیگر تولید شده ازلحاظ قیمت نسبتاً گران‌تر تمام شود. این نوع چای در کشورهای دیگر به غیر از چین، کمتر شناخته شده‌است، اگرچه این شناخت با عرضه چای سفید به شکل کیسه‌ای، و نیز چای سفید سرد و فوری، بیشتر شده‌است.
چای سبز: فرایند اکسیداسیون پس از گذشت زمان اندکی از طریق حرارت یا با بخار که یک روش سنتی ژاپنی است یا به وسیله بو دادن آن در تابه‌های داغ، به عنوان یک روش سنتی چینی متوقف می‌شود. برگ‌های چای را می‌توان به شکل برگ‌های جداگانه یا تبدیل شده به حبه که برای تولید چای باروتی استفاده می‌شود، برای خشک کردن کنارگذاشت. فرایند اخیر، زمان‌بر بوده و به عنوان نمونه تنها برای چای‌های زرین (pekoe) با کیفیت بالا استفاده می‌شود. چای یک یا دو روز پس از چیدن، فرآوری می‌شود.
چای اولانگ (Oollong): عمل اکسیداسیون در حد فاصل بین استانداردهای زمانی مربوط به چای سبز و چای سیاه متوقف می‌شود. فرایند اکسیداسیون دو تا سه روز به طول خواهد انجامید.
چای قرمز: می‌گذارند برگ‌های چای بطور کامل اکسیده شود. چای سیاه در بیشتر نقاط جنوب آسیا (هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و غیره)، و نیز درقرن اخیر دربسیاری از کشورهای آفریقائی از جمله کنیا، بروندی، روآندا، مالاوی و زیمبابوه متداول بوده‌است. ترجمه لغت به لغت عبارت «چای قرمز» را در زبان چینی، می‌توان برای عاشقان چای بکار برد. چینی‌ها آن را «چای سرخ» می‌نامند زیرا رنگ مایع دم کرده آن سرخ است. غربی‌ها هم آن را «چای سیاه» می‌گویند چون برگ‌های چایی که معمولاً دم می‌کنند به رنگ مشکی است. اما چای قرمز به رویبوس نیز اشاره می‌کند، که یک ماده دم‌کردنی گیاهی دم‌نوش رایج در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. فرایند اکسیداسیون از حدود دو هفته تا یک ماه طول خواهد کشید. چای سیاه در طبقه‌بندی دیگر به عنوان چای «ناب» یا CTC (خرد، پخش و به هم پیچیده، روش تولیدی که درسال۱۹۳۲ابداع شده‌است) مطرح می‌شود. چای‌های سیاه غیر مخلوط نیز از طریق مکان، زمان و فصل (اول، دوم، یا پاییز) تولید خود شناخته می‌شوند. چای‌های ناب و CTC طبق کیفیت برگ پس از تولید و بر اساس سیستم درجه‌بندی چای نیز درجه‌بندی می‌شوند.
پوئر (Pu-erh): (در فلات کانتون چین به عنوان پولی (polee) نیز خوانده می‌شود)، دو نوع از این چای وجود دارد، «خام» و «رسیده». نوع خام یا سبز آن را می‌توان بلافاصله مصرف نمود یا گذاشت تا رسیده‌تر شود. طی فرایند رسیدن گیاه چای، چای متحمل عملیات تخمیر ثانویه و میکروبی (باکتریایی) می‌شود. پوئر رسیده از از برگ سبز چای ساخته می‌شود که بطور مصنوعی اکسیده می‌شود تا به طعم فرایند رسیدن طبیعی خود نزدیک شود. این عمل تحت فرایند مشابهی کنترل می‌شود تا آنها را با هم ترکیب نماید که در آن هم رطوبت و هم دمای چای بطور دقیقی تحت نظارت قرار می‌گیرد. هردو نوع چای پوئر معمولاً به اشکال مختلفی متراکم می‌شوند ازجمله قالبی، قرص‌مانند، کاسه‌ای شکل یا قارچ‌مانند. درحالی که بیشتر انواع چای درهمان سال اول تولید خود، مصرف می‌شوند، اما چای پوئر را برای بهبود طعم آن می‌توان دِیرتر مصرف کرد و نوع خامش را بین ۳۰ تا۵۰ سال و نمونه رسیده اش را بین۱۰ تا ۱۵سال نگهداری نمود، اگرچه کارشناسان و طرفداران آن درمورد دوره زمانی بهینه توقف فرایند رسیده شدن چای با هم اختلاف دارند. بیشتر اوقات، پوئر را برای مدت ۵ دقیقه درآب جوش خیس می‌کنند. علاوه براین، برخی از ساکنان تبت از پوئر را با کره گاو کوهاندار تبتی (yak)، شکر و نمک می‌جوشانند و چای کره گاوی که بسیار مقوی هم هست را تهِیه می‌کنند. چای‌هایی که همچون پوئر و لیوبائو Liu bao بر روی آنها اکسیداسیون ثانویه واقع می‌شود، در چین به عنوان چای سیاه شناخته می‌شوند. این را نباید با اصطلاح انگلیسی چای سیاه اشتباه گرفت که درچین به آن چای قرمز می‌گویند.
چای زرد: یا تحت نام «چای با کیفیت» در دربار سلطنتی استفاده شود، و یا چای مخصوصی مشابه با چای سبز، این نوع چای مرحله کند تری از خشک را سپری می‌کند.
کوکیچا (Kukicha): همچنین چای زمستان نیز نامیده می‌شود، کوکیچا از شاخه‌های کوچک و برگ‌های کهنه و هرس شده گیاه چای طی فصل زمستانه و با برشته‌سازی، عمل می‌آید. این ماده به عنوان یک غذای سالم در ژاپن و نیز در رژیم‌های افزایش طول عمر بطور رایجی مصرف می‌شود.
ژنمایکا (Genmaicha): درزبان ژاپنی به معنای چای برنج قهوه‌ای رنگ است، آن چای سبزی است که با برنج خشک قهوه‌ای برشته شده (برخی اوقات برنج بوداده) ترکیب می‌شود، و در ژاپن بسیار متداول بوده اما درچین هم مصرف می‌شود.
چای گل (عطری): چای‌هایی که با گل‌ها فرآوری یا دم می‌شوند و هر نوع گلی هم برای گونه خاصی از چای هم‌چون چای سبز یا سرخ، استفاده می‌شود. معروف‌ترین چای عطری، چای یاسمن (هیوآنگ پین در فلات کانتون، هوآچا که نوعی درخت گل در ماندارین چین است) یا چای سبز یا اولانگ معطر (یا دم شده) با گل‌های یاسمن است. گل‌های رز، سدر، لیچی (Lychee)، گلاسمانتوس، و گل داوودی نیز جزو گل‌های رایج مورد استفاده در این نوع چای هستند.
افسانه‌های پیدایش چای
بر اساس افسانه‌ای یکی از سالکان در کوه چای مشغول مراقبه بوده؛ ولی دائم چشم‌هایش بسته می‌شده. برای این‌که بتواند چشمهایش را باز نگه دارد پلک‌هایش را می‌برد و به درون کوهستان پرتاب می‌کند. از آن پلک گیاهی بنام چای می‌روید که هدیه ایست از طرف خداوند برای افرادیکه به مراقبه (مدیتیشن) می‌نشینند.

براساس یک داستان قدیمی حدود پنج هزار سال قبل تعدادی برگ چای در اثر وزش باد به درون یک فنجان آب داغ که در دست «شن نونگ» امپراتور چین بود، افتاد و حاکم نتیجه این حادثه را به عنوان یک تحول بزرگ برای آب ساده و بی طعم اعلام کرد. در پی آن مصرف چای همه‌گیر شد.

در یک افسانه عامه چینی، شن نونگ (Shennong)، امپراتور چین ابداع کننده اسطوره‌ای کشاورزی و طب چینی حدود ۵۰۰ سال پیش درحال سفر بوده‌است. وی که به دلیل تبحرش در روش‌های علمی مشهور بوده، براین اعتقاد بود که مطمئن‌ترین روش برای نوشیدن آب این است که ابتدا آن را بجوشانند. یک روز متوجه شد که تعدادی برگ در داخل آبی افتاده که وی آن را جوشانده بود. پادشاه نکته بین و کنجکاو جرعه‌ای از آن را نوشید و از طعم مطلوب و خواص نیروبخش آن شگفت زده شد. برخی از افسانه‌های دیگر می‌گویند که امپراتور خواص طبی برخی از گیاهان را برای خود آزمایش می‌کرد، که برخی از آنها سمی بودند، اما آزمایش بر روی چای نشان داد که آن نوشدارو است. داستان شن نونگ در کتاب «لویو چا جینگ» نیز که یک اثر قدیمی مربوط به این موضوع است، ذکر شده است.

یک اسطوره چینی که در مکاتب بودائیسم و بودیهارما (Bodhiharma) رایج است با کشف چای اعتبار یافته‌است. بودیهارما، راهب نیمه افسانه‌ای بودائی، پایه‌گذار مکتب بودائی Chan به چین سفر کرد. او چون طی عمل تمرکز حواس به خواب فرورفته بود، خشمگین شد و از این‌رو پلکهای چشمان خود را قطع کرد. بوته‌های چای از نقطه‌ای روئید که وی پلکهای خود را درآنجا انداخت. برخی اوقات، این داستان را دربارهٔگوتاما بودا به جای بودیهارما بازگو می‌کنند.

شن نونگ، پادشاه چین، که در سالنامه‌های چینی او را تقریباً مشوق هر امر نیکی می‌دانند، در سال ۲۷۵۰ قبل از میلاد بر تخت نشست. او در یک شب بهاری زیبا، در سال ۲۷۳۷ قبل از میلاد، زیر درختی در چشم‌اندازی تپه‌ای در منطقهٔ یانگ تسه کیانگ در یکی از قصرهای خود کنار سوگلی دربار نشسته بود. وقتی برای او آب آشامیدنی را می‌جوشاندند چند برگ از شاخه درخت چای وحشی را که به خاطر بوی خوش شکوفه‌ها یش آن را در باغ قصر کاشته بودند در آب ریختند و بدین ترتیب چای کشف شد!

خودکار کردن
خودکارسازی به بهبود کیفیت و کاهش بار کار کمک می‌کرد. حسگرها و کنترل‌های کامپیوتری در اتوماسیون ماشینی به نحوی ارائه شده‌اند که کارگران غیر ماهر نیز بتوانند بدون آسیب به کیفیت چای محصول برتر چای را تولید کنند. نواحی مشخصی در ژاپن به عنوان تولیدکننده انواع مخصوص چای سبز شناخته شده‌اند، و نیز چای‌هایی با کیفیت استثنائی چرا که خود برگ‌های سبز چای به عنوان کالای بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. این ترکیب از عطا طبیعت و پیشرفت‌های فنی بشری موجب تولید استثنائی‌ترین محصولات چای سبز می‌گردد که در بازارهای امروزی فروش می‌روند. امروزه، چای سبز برشته شده دیگر در ژاپن رایج نبوده و در عوض، از گرد چای در مناسبت‌ها و مراسم استفاده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، از جمله فویاد سلامت چای یاس می توان به کاهش خطر حملات قلبی، تقویت سیستم ایمنی، و پیشگیری از دیابت اشاره کرد.

کشور چین دارای تاریخی طولانی و مشهور در زمینه چای است و یاس یکی از محبوب‌ترین انواع چای در این کشور باستانی محسوب می شود. به نظر می رسد چای یاس ریشه در کشور ایران دارد و از مسیر هند وارد چین شده است. صادرات چای یاس به کشورهای غربی در آخرین سلسله های چین افزایش چشمگیری را تجربه کرد و تا به امروز نیز محبوبیت جهانی خود را حفظ کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت بالای چای یاس فواید بسیار آن برای سلامت کلی بدن انسان است که از عناصر غذایی موجود در جوانه های چای ارگانیک ناشی می شود.

ویژگی های آنتی اکسیدانی

شاید تحسین شده‌ترین جنبه چای یاس سطح بالای آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی خوش عطر و طعم باشد. برجسته‌ترین آنتی اکسیدان های موجود در چای یاس کاتچین ها هستند. چای سبز رایج‌ترین محصول پایه برای چای یاس است، اما با توجه به این که کدام چای به عنوان پایه استفاده می شود، ویژگی های آنتی اکسیدانی مختلفی می توانند در دسترس قرار بگیرند. به عنوان مثال، چای سیاه سطوح بالایی از تئوفلاوین ها دارد، در شرایطی که چای سبز سطوح بالای کاتچین ها را ارائه می کند، اما آنها اثرات مشابهی روی بدن انسان دارند.

آنتی اکسیدان ها در بدن به شناسایی و نابودی عوامل مضر یا رادیکال های آزاد که می توانند زمینه ساز بیماری شوند و سیستم ایمنی را در معرض خطر قرار دهند، اقدام می کنند. کاتچین ها، آنتی اکسیدان هایی هستند که بیشتر مصرف کنندگان چای یاس در پی آنها هستند، زیرا توانایی خود در پیشگیری از برخی بیماری های جدی را نشان داده اند.

سلامت قلبی عروقی

برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی در زمینه مشکلات قلبی عروقی دارند، مصرف چای، مانند چای یاس، می تواند کمک بزرگی در پیشگیری از مشکلات بیشتر باشد. کاتچین ها که در بسیاری از انواع چای یاس یافت می شوند، نشان داده اند که عامل کلیدی در مهار اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) هستند. التهاب ناشی از اکسیداسیون کلسترول بد در سرخرگ ها و سیاهرگ ها می تواند به حملات قلبی یا سکته های مغزی منجر شود. کاتچین های موجود در چای یاس فرآیند اکسیداسیون را مهار می کنند، از این رو، فشار خون و سطوح کلسترول کاهش می یابند، و تهدیدات بلند مدت، مانند بیماری قلبی، قابل پیشگیری می شوند.

چای سبز یاس آریا

پیشگیری از سرطان

مبارزه با سرطان یکی از اهداف جهانی است و از این رو، هر چیزی که به پیشگیری از این بیماری کمک کند، همواره مورد توجه قرار می گیرد. مطالعات نشان داده اند که مصرف چای، مانند چای یاس، ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. تمامی انواع چای سبز، که چای یاس در بیشتر موارد از آنها تهیه می شود، نشان داده اند که از ویژگی های پیشگیری از سرطان برخوردار هستند، زیرا از محتوای پلی فنول ها بهره می برند. پلی فنول ها خط دفاعی کلیدی در برابر رادیکال های آزاد و دیگر مهاجمان مضر یا سرطان‌زا در بدن محسوب می شوند. چای یاس نشان داده است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان های ریه، پستان، و بسیاری انواع دیگر موثر عمل می کند.

همچنین، عناصر چای سبز بیان بیش از اندازه آنزیم های خطرناک که معمولا در تومورها و سلول های سرطانی یافت می شوند را مهار می کنند.

دیابت

در مبارزه با دیابت، چای یاس توانایی خود به عنوان ابزاری موثر را نشان داده است. نوشیدن چای یاس/سبز می تواند اثرات منفی که دیابت روی پروتئین های سرم مشخص دارد را معکوس کند، به عنوان یک تعدیل کننده برای افراد مبتلا به دیابت عمل کند، و به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، مد نظر قرار بگیرد. توانایی متابولیز گلوکز مکانیزم اساسی است که شرایط دیابتی را ایجاد می کند، از این رو، عوامل تنظیم کننده مانند چای یاس می توانند در پیشگیری یا درمان بیماری مفید باشند



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

گر تاکنون نوشیدن چای سبز را امتحان نکرده اید شاید بخاطر تصوراتی است که بسیاری از افراد جامعه نیز به آن دچار هستند که شاید به مزاق ما خوش نیاید و یا اینکه طعم خوشایندی نداشته باشد اما نوشیدن یک فنجان چای باکیفیت و طبیعی همراه با عطر بهار نارنج قطعا تمام تصورات شمارا در موردچای سبز تغییر خواهد داد.در بیشتر کشورهای جهان، چای دومین مایع نوشیدنی پرطرفدار پس از آب است.
چای وبخصوص چای سبز دارای  فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن و دستگاه عصبی می باشند .چای سبز بخاطر طبع خنک و خاصیت رفع تشنگی و اتش و خواص فراوان دیگر می تواند یک نوشیدنی بسیار گوارا بخصوص به عنوان یک نوشیدنی عصرانه قرار بگیرد.

 
 در دو سایز 25 عددی و 100 عددی
موجود است
چاپ
0 تومان
چای سبز کیسه ای

1
  افزودن به سبدخرید
 افزودن به مقایسه
 افزودن به علاقمندی
توضیحات
چای سبزبابهترین کیفیت
آیا می توانید نوشیدن یک فنجان چای سبز100% طبیعی با عطربهارنارنج را از دست بدهید؟
 

چندسالی است که با پی بردن به فواید بسیار زیادچای سبزدر سراسر جهان بیشتر از هر غذا و نوشیدنی دیگری درباره خواص دارویی و شفابخشی چای سبز سخن گفته می شود.محققان ، دانشمندان ، شبک های خبری وانواع برنامه های تلویزیونی  همه افراد جامعه را به نوشیدن چای سبزاصل توصیه می کنند.
 

چای سبز عرضه شده دراین فروشگاه یک محصول کاملااورگانیک است
چای سبز عرضه شده دراین فروشگاه 100% خالص و کاملاً طبیعی و ارگانیک بوده هیچگونه افزودنی ویا طعم دهنده شیمیایی به آن اضافه نشده است .تنها عصاره طبیعی گیاه بهار نارنج به عنوان یک طعم دلنشین و نشاط اور به آن افزوده شده است ،نوشیدن یک فنجان از این چای خستگی روزانه و استرس ها را از بین می برد.

 

 
چای سبزبابهترین کیفیتسالهای درازی است که بشر اقدام به تهیه چای از برگ های گیاه "کاملیا سینسیس " کرده است چای در سه نوع اصلی چای سبز، اولانگ و چای سیاه در بازار وجود دارد ولی چای سبز به خاطر خواص درمانی وشفابخشی اش در جهان شناخته شده تر است. چای سبز حداقل ۴ هزار سال است که درکشور چین به عنوان یک گیاه دارویی مورداستفاده قرارمی گرفته است. چینی های کهن با خواص درمانی چای سبز آشنا بوده اند و از چای سبز به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کرده اند اما استفاده از چای سبز فقط به چینی ها و شرقی ها که عادت به نوشیدن چای دارند محدودنمی شود چای سبز به خاطر خواص درمانی اش در سراسر جهان


چای سبز بهارنارنج آریا
 

 

فروشگاه نیک خرید باتضمین بهترین کیفیت یک محصول ارگانیک وطبیعی که به تاییدیه شماره: 11306 و  پروانه بهره برداری صنایع به شماره: 12/7/297979 ودارای هولوگرام را دراختیارشما هموطنان گرامی قرار می دهد تاباخیالی آسوده ازنظرکیفیت وقیمت مناسب محصول ، کالای مورد نظرخودرا خریداری نمایید.

 

bar
 مزایای چای سبزچیست؟
چای سیاه و چای سبز هر دو ازگیاه واحدی بدست می ایند و تفاوت آنها فقط درطریقه بهره وری آن است.چای سیزلاغری به مراتب دارای خواص شفابخشی بیشتری نسبت به چای سیاه می باشد.
خواص چای سبز
check

چای سبز برای درمان ام‌ اس از طرف پزشکان توصیه می شود وبرای درمان این بیماری بسیار مفید است.

 

check

 نوشیدن روزانه یک فنجان از چای سبز در جلوگیری از بسیاری سرطان ها موثراست.

 

check

افرادی که به بیماری پارکینسون و آلزایمر مبتلا هستند نوشیدن چای سبز کمک شایانی در درمان بیماری آنها خواهد داشت.

 

check

نوشیدن یک فنجان چای سبز در طی روز به سوخت و ساز بدن و همچنین چربی سوزی کمک زیادی می کند.

 

check

در جلوگیری از حملات قلبی مفید بوده و در درمان بیماری های قلبی و همچنین از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند.

 

check

نوشیدن چای سبز از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود.

 

check

تحقیقات نشان داده‌ است که چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای"تری گلیسیرید" بالا هستند بسیار مفید می‌باشد.

 

check

افزایش تری گلیسیرید بعداز خوردن غذا از مشخصه های گرفتگی رگها می باشد کهبانوشیدن چای سبزمی توان آنراکاهش داد

 

check

نوشیدن چای سبز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثراست.

 

check

تحقیقات  نشان داده است نوشیدن منظم چای سبز از بوجود آمدن حفره در دندان از طریق کشتن باکریها جلوگیری می کند.

 

check

چای سبز باعث افزایش قدرت تفکر و همچنین باعث افزایش تمرکز فکری می شود.

 

check

نوشیدن چای سبز استرس های روزانه را از بین برده و آرامش دلنشینی را به همراه می آورد.

 

check

قطعا چای سبز باعث کاهش وزن شده و در درمان چاقی افراد چاق بسیار موثر است.

 

check

پلی فنولهای چای سبزفعالیت آمیلاز بزاق(آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می کند

 

checkبدون داشتن عوارض انواع داروها،می تواند باعث کاهش وزن  و دور کمر شده و گلیسیرید خون افراد چاق را کاهش دهد.
 

 

check

چای سبز عفونت های قارچی ، باکتری و حتی سرماخوردگی را از بین می برد.

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

مام انچه که باید در مورد خواص و مضرات چای سبز بدانید:
 چای سبز

خواص چای سبز چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. در کنار خواص مضرات چای سبز را بشناسید.

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

 

خواص چای سبز

 چای سبز و سرطان:

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند).

 

چای سبز و جوانی و زیبایی

دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.

 

کاهش وزن و چای سبز:

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

 

زمان مناسب نوشیدن چای سبز:

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

 

میزان مناسب چای سبز در روز

 باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.

 خواص و فواید چای سبز

تاثیر بینظیر چای سبز بر سلامت پوست
 

پوست و چای سبز:

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سلول های پوست را در مقابل آسیب ها به ویژه رادیکال های آزاد، یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست، محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.

 

چای سبز و کاهش کلسترول:

یکی دیگر از اثرات مثبت چای سبز، کاهش قابل توجه میزان کلسترول خون است. به ویژه آنکه چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. این تاثیر نه تنها میزان کلسترول بدن را در حد متعادل نگه داشته و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد، بلکه مانع از بروز سکته قلبی و سایر بیماری های قلبی - عروقی می شود.

 

چای سبز و مشکلات دهان و دندان:

 می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این چای سبز با از بین بردن باکتری های نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان، پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانی ها استفاده می کردند.

همچنین بخوانید : کفش های مجلسی و اسپرت عید 97 + تصاویر
 

تقویت استخوان ها و مفاصل با چای سبز؛

درصد بالای فلوراید چای سبز، عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر استخوان ها است. به این ترتیب درصد بالای فلوراید در چای سبز می تواند استخوان ها و دندان ها را در مقابل آسیب به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.

چای سبز توصیه متخصصان برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل، ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیم های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.

 


چای سبز نعنا فلفلی آریا
 

پیشگیری از آلزایمر و چای سبز:

گفتنی است چای سبز فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان «استیل کولین» در سلول های مغز و با این حرکت مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود.

 

درمان بیماری های کبدی و چای سبز:

نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط چربی های موجود در کبد می شود. این عملکرد مثبت، مانع از بروز بیماری های کبدی به ویژه سرطان کبد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

چای دارچین مخلوطی از دو ماده غذایی یکی چای و دیگری دارچین می باشد. دارچین خواص زیادی دارد، در یک تحقیق نشان داده شده بیماران دیابتی که به مدت ۴۰ روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا ۳۰ درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد. این چای فوق العاده در سوپر مارکت شهر 24 یافت می شود.
افزودن مقدار کمی دارچین به چای، آب پرتقال یا غلات مفید است. با جوشاندن آب با یک تکه دارچین به راحتی می‌توان چای دارچینی نیز تهیه کرد.

 

چای سبز کیسه ای دارچین 25 عددی گلستان

شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین آورده همچنین دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و برای رفع درد به کار می‌رود اثر آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش است و باعث گشوده شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون اثری مثبت دارد و بدن را در مقابل امراض مصون نگه می‌دارد و می‌توان گفت اثر پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست، پس پیشنهاد می‌شود اگر سرما خوردید یا ضعف شدید داشتید، مصرف یک فنجان چای دارچین را در روز فراموش نکنید پس اگر چای معمولی نیز می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم زنید تا طعم چایتان را بهتر کند.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

خواص چای سبز سیب:

– سم زدایی بدن
– کاهش دهنده ی احتمال سرطان سینه، ریه و روده بزرگ
– کمک به درمان آسم
– تقویت کننده قلب و اعصاب، مناسب برای خواب آرام
– تب بر
– ضد تهوع
– کاهنده بدخیمی کبد
– حل کننده سنگ کیسه صفرا و کلیه

 

چای سبز لیپتون سیب 25 عددی

* سیب داراى ویتامین ها، آنزیم ها و املاح مفیدى است که به عنوان تقویت کننده قلبى و عصبى و گوارش شهرت دارد.
** سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.
*** کورستین موجود در چای سیب نوعی فلاونوئید بوده که از سلول‌های مغز در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به همین دلیل تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چای سبز

چای سبز چیست ؟

چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. در فرایند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

چای کیسه ای سبز لیمویی 25 عددی احمد

چای سبز را به دلیل داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای خواص دارویی مفید می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند. (میزان کمتری کافئین دارد۲۰ تا ۳۰، و کمتر مضر است) به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته‌است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها است. اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تأیید کرده‌اند. نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز، مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد